Sirtqi (maxsus sirtqi) bo'limi

Mustaqillik yillarida mamlakatimizda ta’lim-tarbiya tizimini rivojlantirish, yoshlarga zamonaviy bilimlar berish orqali ularning intellektual salohiyatini oshirish, xalqaro maydonda munosib о‘rin egallashi uchun sharoit yaratishga qaratilgan tizimli ishlar amalga oshirildi.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining tashabbusi bilan qabul qilingan “2017-2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasi”da mamlakatimizda uzluksiz ta’lim tizimini yanada takomillashtirish, yoshlarga sifatli ta’lim berish asosida ularni intellektual, estetik va jismoniy barkamol rivojlantirish, ularga ta’lim va tarbiya berayotgan o‘qituvchilarning yuqori malakaga ega bo‘lishini ta’minlash bilan bog‘liq muhim yo‘nalishlar belgilab berildi.


Oliy ta’lim tizimida umumta’lim maktablari, maktabgacha va maktabdan tashqari ta’lim muassasalari uchun zamonaviy o‘qitish usullarini egallagan o‘qituvchilarni tayyorlash orqali ushbu muassasalarda ta’lim-tarbiya sifatini oshirish, ularda dars berayotgan o‘rta maxsus ma’lumotli o‘qituvchilarning oliy ma’lumot olish imkoniyatlarini kengaytirish katta ahamiyatga ega.


O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 9 avgustdagi “Oliy ta’lim muassasalarida pedagogika yo‘nalishida maxsus sirtqi bo‘limlarni tashkil etish to‘g‘risida”gi PQ-3183-son qarori aynan shu vazifani hal qilishga yo‘naltirilgan.


Qaror asosida 2017-2018 o‘quv yilidan respublikamizning 15 ta oliy ta’lim muassasasida pedagogika yo‘nalishi bo‘yicha maxsus sirtqi bo‘limlar tashkil etildi. Bu, o‘z navbatida, mamlakatimizning chekka tumanlarida, qishloq joylarida faoliyat olib borayotgan o‘rta maxsus ma’lumotli o‘qituvchilarning o‘zlari istiqomat qilayotgan viloyat markazlaridagi oliy ta’lim muassasalarida oliy ma’lumot olishlari uchun sharoit yaratdi.


Qarorda, jumladan, quyidagilar belgilab qo‘yilgan:


- oliy ta’lim muassasalari tarkibida tashkil etilgan maxsus sirtqi bo‘limlarning bakalavriat ta’lim yo‘nalishlariga qabul o‘rta maxsus, kasb-hunar ma’lumotiga hamda kamida uch yil pedagogik amaliy ish stajiga ega bo‘lgan, maktabgacha, maktab va maktabdan tashqari ta’lim muassasalari ehtiyojlari asosida tasarrufida ushbu ta’lim muassasalari mavjud bo‘lgan vazirliklar va idoralar tomonidan beriladigan tavsiyanomaga ega pedagog kadrlar hisobidan amalga oshiriladi; 


- maxsus sirtqi bo‘limda o‘qish to‘lov-kontrakt asosida amalga oshiriladi. 


- maxsus sirtqi bo‘limda o‘qiyotgan talabalarga imtihonlar, sinovlar topshirish, diplom, kurs, laboratoriya va boshqa o‘quv ishlarini bajarish vaqtida ularning oylik maoshlari asosiy ish joyida saqlangan holda bir o‘quv yilida ikki marta bir oydan o‘quv ta’tillari beriladi. Bunda, o‘quv ta’tillari qoida tariqasida umumta’lim muassasalaridagi qishki va yozgi ta’til vaqtiga to‘g‘ri kelgan davrda beriladi va ularga belgilangan tartibdagi yillik mehnat ta’tillarini berish tartibi ham saqlanib qoladi;


- talabalarning oliy ta’lim muassasasida o‘qishda bo‘lgan davriga to‘g‘ri keladigan dars soatlari o‘qishga yuborgan ta’lim muassasasining o‘qituvchilari (xodimlari) tomonidan mehnatga soatbay haq to‘lash shartlari asosida o‘tiladi;


- maxsus sirtqi bo‘lim talabalari o‘qishga kirishda tavsiyanoma beruvchi vazirlik yoki idora, oliy ta’lim muassasasi va talaba o‘rtasida o‘qishni yakunlagandan keyin tavsiyanoma bergan tashkilot yo‘llanmasida ko‘rsatilgan ish joyida (ta’lim muassasasida) besh yildan kam bo‘lmagan muddatda ishlab berish majburiyati bilan uch tomonlama shartnoma tuziladi;


- pedagogika yo‘nalishlari bo‘yicha maxsus sirtqi bo‘limlar tashkil etiladigan oliy ta’lim muassasalarida ikkinchi va undan keyingi oliy ma’lumot berish sirtqi ta’lim shaklida tashkil etiladi, bunda ikkinchi va undan keyingi oliy ma’lumot olish bakalavriat ta’lim yo‘nalishining 2-kursidan (o‘quv rejalardagi fanlar farqidan qat’i nazar) kamida 3 yil muddat etib belgilangan.


Maxsus sirtqi ta’lim bo‘yicha tahsil olayotgan talabalar uch yil mobaynida ishchi o‘quv rejada belgilangan 864 auditoriya soati va 6480 mustaqil ta’lim soati miqdorida o‘quv yuklamalarini bajaradi. O‘quv yillari davomida o‘quv fanlaridan kurs ishlari (2 ta) va gumanitar va ijtimoiy-iqtisodiy fanlar, xorijiy tildan yakuniy davlat attestatsiyasini topshiradilar hamda bitiruv malakaviy ishi himoya qiladilar. 


Sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda ta’lim yo‘nalishi ishchi o‘quv rejasini to‘liq bajargan, yakuniy davlat attestatsiyasidan muvaffaqiyatli o‘tgan va bitiruv malakaviy ishini muvaffaqiyatli himoya qilgan bitiruvchiga Davlat attestatsiya komissiyasining qarori asosida «bakalavr» darajasi va davlat tomonidan tasdiqlangan namunadagi bakalavr diplomi beriladi.


Qarorga muvofiq, Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti maxsus sirtqi bo‘lim ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha malaka talablari, o‘quv rejalari va dasturlari hamda o‘quv va o‘quv-metodik adabiyotlarni yaratish bo‘yicha tayanch oliy ta’lim muassasasi etib belgilangan va uning huzurida pedagogika yo‘nalishlari bo‘yicha maxsus sirtqi bo‘limlar tashkil etilgan oliy ta’lim muassasalarining o‘quv-metodik faoliyatini Muvofiqlashtiruvchi Kengash tashkil qilingan.


Muvofiqlashtiruvchi Kengashning 2017 yil sentyabr oyidagi respublikaning maxsus sirtqi bo‘lim tashkil etilgan 15 ta oliy ta’lim muassasalarining o‘quv ishlari bo‘yicha prorektorlari hamda TDPU maxsus sirtqi ta’lim bo‘yicha bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari mutaxassis chiqaruvchi kafedra mudirlari ishtirok etgan yig‘ilishda maxsus sirtqi bo‘limlar faoliyatiga oid normativ o‘quv hujjatlar xususida fikr almashildi. 


OO‘MTV 2017 yil 24 avgustdagi 603-sonli buyrug‘i bilan bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari malaka talablari, o‘quv rejalari, o‘qitiladigan fanlarning o‘quv dasturlari asosida pedagogika yo‘nalishlari bo‘yicha maxsus sirtqi ta’lim uchun bakalavriat ta’lim yo‘nalishlarining ishchi o‘quv rejalari va ishchi o‘quv fan dasturlari tasdiqlandi. 


Hozirda maxsus sirtqi bo‘limlar tashkil etilgan oliy ta’lim muassasalari ishchi o‘quv rejalari va ishchi o‘quv fan dasturlari, ta’lim yo‘nalishlari zarur o‘quv adabiyotlari bilan to‘liq ta’minlangan. 


Prezidentimizning “Oliy ta’lim muassasalarida pedagogika yo‘nalishida maxsus sirtqi bo‘limlarni tashkil etish to‘g‘risida”gi qaror ijrosini ta’minlash bo‘yicha OO‘MTV 2017 yil 12 avgustdagi 559-son buyrug‘i hamda Nizomiy nomidagi TDPU rektorining 2017 yil 17 avgustdagi 554-U-sonli buyrug‘i imzolandi.


Mazkur buyruqlar asosida universitetda maxsus sirtqi bo‘lim faoliyati yo‘lga qo‘yildi. 


Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti maxsus sirtqi bo‘lim boshlig‘i lavozimida Sh.Abduraimov, o‘quv ishlari bo‘yicha dekan muovini lavozimida A.Yoqubov faoliyat ko‘rsatib kelmoqda.


Maxsus sirtqi bo‘limda o‘quv jarayoni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017 yil 21 noyabrdagi “Oliy ta’lim muassasasida sirtqi (maxsus sirtqi) va kechki (smenali) ta’limni tashkil etish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarni tasdiqlash haqida”gi 930-son Qarori bilan tasdiqlangan “Oliy ta’lim muassasasida sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limni tashkil etish tartibi to‘g‘risida”gi Nizomga muvofiq tashkil etilgan. 


Hozirgi kunda bo‘limda 8 ta: 5110800 - Tasviriy san’at va muhandislik grafikasi, 5110900 - Pedagogika va psixologiya, 5111700 - Boshlang‘ich ta’lim va sport tarbiyaviy ish, 5111800 - Maktabgacha ta’lim, 5111900 - Defektologiya, 5111100 - Musiqa ta’limi, 5112100 - Mehnat ta’limi, 5112000 - Jismoniy madaniyat maxsus sirtqi ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha bakalavrlar tayyorlanmoqda.


Bo‘limda dars berish uchun universitetning yuqori salohiyatga ega 50 nafardan ortiq professor-o‘qituvchisi jalb qilingan.


Talabalarni masofadan turib o‘qitish uchun on-layn (masofadan turib real vaqt rejimida videoma’ruzalar, konsultatsiyalar, nazorat turlarini o‘tkazish) va off-layn (masofadan turib o‘qitish tizimidagi tegishli o‘quv-metodik resurslarni mustaqil ravishda o‘zlashtirish) rejimlarida ishlovchi o‘quv jarayoniga moslashuvchi veb-tizim yaratildi va talaba.tdpu.uz internet manzili orqali maxsus sirtqi bo‘lim talabalarining asosiy ish joyidan ajralmagan holda masofadan turib o‘quv rejasidagi barcha fan dasturlarida belgilangan bilimlarni mustaqil o‘zlashtirish imkoniyati yaratildi. 


 


 

Abduraimov Sherali Saydikarimovich

Pedagogika fanlari bo'yicha falsafa doktori (PhD)

Sirtqi (maxsus sirtqi) bo'lim boshlig'i

+99897-461-31-41
abduraimov@tdpu.uz

Yoqubov Akmal Faziljonovich

1989 yil 30 sentyabrda Surxondaryo viloyati Denov tumanida tavallud topgan. Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetini 2011yil tamomlab bakalavr darajasiga hamda 2013 yil magistr darajasiga ega bo‘lgan. 2013-2014yillar Toshkent davlat pedagogika universiteti "Harbiyta’limi " kafedrasida o’quv ta’lim ustasi, 2014-2017 yillar Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining Xodimlar bo’limida katta nazoratchi lavozimlarida o‘z faoliyatini olib borgan. 2017-2018 yillarda Chet tillar fakultetida o’quv ishlari bo’yicha dekan muovini lavozimida ishlagan. 2018 yil avgust oyidan Maxsus sirtqi bo’limida o’quv ishlari bo’yicha dekan muovini lavozimida ishlab kelmoqada.

Махсус сиртқи бўлим ўқув ишлари бўйича методист

Dekan muovini


O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining tashabbusi bilan qabul qilingan “2017-2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasi”da mamlakatimizda uzluksiz ta’lim tizimini yanada takomillashtirish, yoshlarga sifatli ta’lim berish asosida ularni intellektual, estetik va jismoniy barkamol rivojlantirish, ularga ta’lim va tarbiya berayotgan o‘qituvchilarning yuqori malakaga ega bo‘lishini ta’minlash bilan bog‘liq muhim yo‘nalishlar belgilab berildi.
Oliy ta’lim tizimida umumta’lim maktablari, maktabgacha va maktabdan tashqari ta’lim muassasalari uchun zamonaviy o‘qitish usullarini egallagan o‘qituvchilarni tayyorlash orqali ushbu muassasalarda ta’lim-tarbiya sifatini oshirish, ularda dars berayotgan o‘rta maxsus ma’lumotli o‘qituvchilarning oliy ma’lumot olish imkoniyatlarini kengaytirish katta ahamiyatga ega.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 9 avgustdagi “Oliy ta’lim muassasalarida pedagogika yo‘nalishida maxsus sirtqi bo‘limlarni tashkil etish to‘g‘risida”gi PQ-3183-son qarori aynan shu vazifani hal qilishga yo‘naltirilgan.
Qaror asosida 2017-2018 o‘quv yilidan respublikamizning 15 ta oliy ta’lim muassasasida pedagogika yo‘nalishi bo‘yicha maxsus sirtqi bo‘limlar tashkil etildi. Bu, o‘z navbatida, mamlakatimizning chekka tumanlarida, qishloq joylarida faoliyat olib borayotgan o‘rta maxsus ma’lumotli o‘qituvchilarning o‘zlari istiqomat qilayotgan viloyat markazlaridagi oliy ta’lim muassasalarida oliy ma’lumot olishlari uchun sharoit yaratdi.
Qarorda, jumladan, quyidagilar belgilab qo‘yilgan:
- oliy ta’lim muassasalari tarkibida tashkil etilgan maxsus sirtqi bo‘limlarning bakalavriat ta’lim yo‘nalishlariga qabul o‘rta maxsus, kasb-hunar ma’lumotiga hamda kamida uch yil pedagogik amaliy ish stajiga ega bo‘lgan, maktabgacha, maktab va maktabdan tashqari ta’lim muassasalari ehtiyojlari asosida tasarrufida ushbu ta’lim muassasalari mavjud bo‘lgan vazirliklar va idoralar tomonidan beriladigan tavsiyanomaga ega pedagog kadrlar hisobidan amalga oshiriladi;
- maxsus sirtqi bo‘limda o‘qish to‘lov-kontrakt asosida amalga oshiriladi.
- maxsus sirtqi bo‘limda o‘qiyotgan talabalarga imtihonlar, sinovlar topshirish, diplom, kurs, laboratoriya va boshqa o‘quv ishlarini bajarish vaqtida ularning oylik maoshlari asosiy ish joyida saqlangan holda bir o‘quv yilida ikki marta bir oydan o‘quv ta’tillari beriladi. Bunda, o‘quv ta’tillari qoida tariqasida umumta’lim muassasalaridagi qishki va yozgi ta’til vaqtiga to‘g‘ri kelgan davrda beriladi va ularga belgilangan tartibdagi yillik mehnat ta’tillarini berish tartibi ham saqlanib qoladi;
- talabalarning oliy ta’lim muassasasida o‘qishda bo‘lgan davriga to‘g‘ri keladigan dars soatlari o‘qishga yuborgan ta’lim muassasasining o‘qituvchilari (xodimlari) tomonidan mehnatga soatbay haq to‘lash shartlari asosida o‘tiladi;
- maxsus sirtqi bo‘lim talabalari o‘qishga kirishda tavsiyanoma beruvchi vazirlik yoki idora, oliy ta’lim muassasasi va talaba o‘rtasida o‘qishni yakunlagandan keyin tavsiyanoma bergan tashkilot yo‘llanmasida ko‘rsatilgan ish joyida (ta’lim muassasasida) besh yildan kam bo‘lmagan muddatda ishlab berish majburiyati bilan uch tomonlama shartnoma tuziladi;
- pedagogika yo‘nalishlari bo‘yicha maxsus sirtqi bo‘limlar tashkil etiladigan oliy ta’lim muassasalarida ikkinchi va undan keyingi oliy ma’lumot berish sirtqi ta’lim shaklida tashkil etiladi, bunda ikkinchi va undan keyingi oliy ma’lumot olish bakalavriat ta’lim yo‘nalishining 2-kursidan (o‘quv rejalardagi fanlar farqidan qat’i nazar) kamida 3 yil muddat etib belgilangan.
Maxsus sirtqi ta’lim bo‘yicha tahsil olayotgan talabalar uch yil mobaynida ishchi o‘quv rejada belgilangan 864 auditoriya soati va 6480 mustaqil ta’lim soati miqdorida o‘quv yuklamalarini bajaradi. O‘quv yillari davomida o‘quv fanlaridan kurs ishlari (2 ta) va gumanitar va ijtimoiy-iqtisodiy fanlar, xorijiy tildan yakuniy davlat attestatsiyasini topshiradilar hamda bitiruv malakaviy ishi himoya qiladilar.
Sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda ta’lim yo‘nalishi ishchi o‘quv rejasini to‘liq bajargan, yakuniy davlat attestatsiyasidan muvaffaqiyatli o‘tgan va bitiruv malakaviy ishini muvaffaqiyatli himoya qilgan bitiruvchiga Davlat attestatsiya komissiyasining qarori asosida «bakalavr» darajasi va davlat tomonidan tasdiqlangan namunadagi bakalavr diplomi beriladi.
Qarorga muvofiq, Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti maxsus sirtqi bo‘lim ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha malaka talablari, o‘quv rejalari va dasturlari hamda o‘quv va o‘quv-metodik adabiyotlarni yaratish bo‘yicha tayanch oliy ta’lim muassasasi etib belgilangan va uning huzurida pedagogika yo‘nalishlari bo‘yicha maxsus sirtqi bo‘limlar tashkil etilgan oliy ta’lim muassasalarining o‘quv-metodik faoliyatini Muvofiqlashtiruvchi Kengash tashkil qilingan.
Muvofiqlashtiruvchi Kengashning 2017 yil sentyabr oyidagi respublikaning maxsus sirtqi bo‘lim tashkil etilgan 15 ta oliy ta’lim muassasalarining o‘quv ishlari bo‘yicha prorektorlari hamda TDPU maxsus sirtqi ta’lim bo‘yicha bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari mutaxassis chiqaruvchi kafedra mudirlari ishtirok etgan yig‘ilishda maxsus sirtqi bo‘limlar faoliyatiga oid normativ o‘quv hujjatlar xususida fikr almashildi.
OO‘MTV 2017 yil 24 avgustdagi 603-sonli buyrug‘i bilan bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari malaka talablari, o‘quv rejalari, o‘qitiladigan fanlarning o‘quv dasturlari asosida pedagogika yo‘nalishlari bo‘yicha maxsus sirtqi ta’lim uchun bakalavriat ta’lim yo‘nalishlarining ishchi o‘quv rejalari va ishchi o‘quv fan dasturlari tasdiqlandi.
Hozirda maxsus sirtqi bo‘limlar tashkil etilgan oliy ta’lim muassasalari ishchi o‘quv rejalari va ishchi o‘quv fan dasturlari, ta’lim yo‘nalishlari zarur o‘quv adabiyotlari bilan to‘liq ta’minlangan.
Prezidentimizning “Oliy ta’lim muassasalarida pedagogika yo‘nalishida maxsus sirtqi bo‘limlarni tashkil etish to‘g‘risida”gi qaror ijrosini ta’minlash bo‘yicha OO‘MTV 2017 yil 12 avgustdagi 559-son buyrug‘i hamda Nizomiy nomidagi TDPU rektorining 2017 yil 17 avgustdagi 554-U-sonli buyrug‘i imzolandi.
Mazkur buyruqlar asosida universitetda maxsus sirtqi bo‘lim faoliyati yo‘lga qo‘yildi.
Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti sirtqi (maxsus sirtqi) bo‘lim boshlig‘i lavozimida Sh.Abduraimov, o‘quv ishlari bo‘yicha dekan muovini lavozimida A.Yoqubov faoliyat ko‘rsatib kelmoqda.
Sirtqi (maxsus sirtqi) bo‘limda o‘quv jarayoni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017 yil 21 noyabrdagi “Oliy ta’lim muassasasida sirtqi (maxsus sirtqi) va kechki (smenali) ta’limni tashkil etish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarni tasdiqlash haqida”gi 930-son Qarori bilan tasdiqlangan “Oliy ta’lim muassasasida sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limni tashkil etish tartibi to‘g‘risida”gi Nizomga muvofiq tashkil etilgan.
Hozirgi kunda bo‘limda 8 ta: 5110800 - Tasviriy san’at va muhandislik grafikasi, 5110900 - Pedagogika va psixologiya, 5111700 - Boshlang‘ich ta’lim va sport tarbiyaviy ish, 5111800 - Maktabgacha ta’lim, 5111900 - Defektologiya, 5111100 - Musiqa ta’limi, 5112100 - Mehnat ta’limi, 5112000 - Jismoniy madaniyat maxsus sirtqi ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha bakalavrlar tayyorlanmoqda.
Bo‘limda dars berish uchun universitetning yuqori salohiyatga ega 50 nafardan ortiq professor-o‘qituvchisi jalb qilingan.
Talabalarni masofadan turib o‘qitish uchun on-layn (masofadan turib real vaqt rejimida videoma’ruzalar, konsultatsiyalar, nazorat turlarini o‘tkazish) va off-layn (masofadan turib o‘qitish tizimidagi tegishli o‘quv-metodik resurslarni mustaqil ravishda o‘zlashtirish) rejimlarida ishlovchi o‘quv jarayoniga moslashuvchi veb-tizim yaratildi va talaba.tdpu.uz internet manzili orqali maxsus sirtqi bo‘lim talabalarining asosiy ish joyidan ajralmagan holda masofadan turib o‘quv rejasidagi barcha fan dasturlarida belgilangan bilimlarni mustaqil o‘zlashtirish imkoniyati yaratildi.


Дарс жараёни.
Photo: © Махсус сиртқи бўлим

Bo‘limning asosiy funksiyalari quyidagilardan iborat:
1. Sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda o‘quv jarayonini tashkil qilish:
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda o‘quv jarayoni ta’lim sohalarining davlat ta’lim standartlari va tegishli ta’lim yo‘nalishlari malaka talablari asosida tayyorlangan hamda O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi tomonidan kunduzgi ta’lim uchun tasdiqlangan o‘quv rejasi va fan dasturlari asosida tashkil etiladi;
sirtqi (maxsus sirtki) ta’limda ta’lim yo‘nalishlarining ishchi o‘quv rejasi va fan dasturlari belgilangan tartibda tasdiqlangan o‘quv rejasi va fan dasturlari asosida ishlab chiqiladi hamda tayanch oliy ta’lim muassasalari bilan kelishgan holda tasdiqlanadi;
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda o‘quv jarayoni jadvali belgilangan tartibda tasdiqlangan o‘quv rejasi asosida ishlab chiqilgan ishchi o‘quv rejasida qayd etiladi;
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’lim talabasi uchun o‘qishga qabul qilingan o‘quv yili boshida (odatda, sentyabr-oktyabr oylarida) bevosita oliy ta’lim muassasasida 10 kunlik o‘quv jarayoni bilan dastlabki tanishtiruv hamda semestr davomida o‘qitiladigan fanlar bo‘yicha qisqacha (ishchi o‘quv rejasida belgilangan hajmda) ma’ruza, amaliy, laboratoriya va seminar mashg‘ulotlari o‘tkaziladi. Talabalarga mavzular bo‘yicha topshiriqlar va ularni bajarish yuzasidan metodik ko‘rsatmalar beriladi;
o‘quv sessiyasigacha bo‘lgan muddatda sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda o‘qish mustaqil, jumladan, masofadan turib ta’lim olish shaklida amalga oshiriladi, bunda talaba metodik ko‘rsatmalardan foydalangan holda ishchi o‘quv rejada semestr uchun rejalashtirilgan fanlarning dasturlarida belgilangan mavzularni mustaqil o‘zlashtiradi;
talaba fan bo‘yicha topshiriqlarni bajargandan so‘ng, uni fan o‘qituvchisiga belgilangan muddatlarda (odatda, masofadan turib Internet orqali) yuboradi hamda qayddan o‘tkazadi. Fan o‘qituvchisi talaba yuborgan materiallarni tekshirib, oraliq ishi sifatida baholaydi. Fan o‘qituvchisi mavzular bo‘yicha navbatdagi topshiriqlar va ko‘rsatmalarni yuborishi, shuningdek, on-layn rejimida o‘quv mashg‘ulotlarini o‘tkazishi mumkin;
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’lim talabasi har bir semestr davomida bir marta oliy ta’lim muassasasiga o‘quv sessiyasiga chaqiriladi. Buning uchun unga o‘quv sessiyasi boshlanishiga qadar (kamida 10 kun oldin) belgilangan shaklda xabarnoma yuboriladi;
o‘quv sessiyasi davomida: talaba semestr uchun berilgan topshiriqlarni himoya qiladi; fan bo‘yicha barcha topshiriqlar ijobiy baholangan taqdirda talabaga fan bo‘yicha yakuniy baholashga kirish huquqi beriladi; fanlar bo‘yicha yakuniy baholashlar o‘tkaziladi; navbatdagi semestr davomida o‘qitiladigan fanlar qisqacha (ishchi o‘quv rejasida belgilangan hajmda) ma’ruza, amaliy, laboratoriya va seminar mashg‘ulotlari orqali tanishtiriladi. Ushbu mashg‘ulotlar talabaga navbatdagi semestr davomida fanlarni o‘zlashtirishi va topshiriqlarni bajarishi uchun asosiy va qo‘shimcha adabiyotlar bilan ishlash usullari va texnologiyalarini o‘rgatishga qaratiladi hamda mavzular bo‘yicha topshiriqlar bilan ularni bajarish yuzasidan metodik ko‘rsatmalar beriladi;
o‘quv sessiyasi davomida o‘tkaziladigan ma’ruza, amaliy, laboratoriya va seminar mashg‘ulotlarida ilg‘or usul va texnologiyalardan (jumladan, muammoli, interaktiv, ijodiy faoliyatni rivojlantirish, ijodiy vazifalarni guruh bo‘lib hal etish, hamkorlik pedagogikasi, tabaqalashtirish, individuallashtirish va boshqalardan) foydalaniladi.
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda talaba tasdiqlangan ishchi o‘quv rejasidagi barcha o‘quv fanlarini o‘zlashtirishi shart. Talabalar bilimini baholash qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi;
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda oraliq va yakuniy baholash turlari joriy qilinadi;
oraliq baholashning mazmuni, uni bajarish usul va tartiblari hamda soni (bir o‘quv semestri davomida ikki martagacha) har bir fan bo‘yicha sirtqi (maxsus sirtqi) ta’lim uchun tayyorlangan ishchi fan dasturlarida belgilab beriladi va quyidagi mustaqil ish turlaridan iborat bo‘ladi: kurs (loyihasi) ishi; nazorat savollari va topshiriqlari; test-sinov savollari; keyslar, mashqlar, misol va masalalar; tajriba natijalari; ishlab chiqarish muammolarini hal etishga yo‘naltirilgan maxsus metodik ishlanmalar va tavsiyalar; hisob-jadval ishlari va boshqalar.
oraliq baholash masofaviy aloqa orqali on-layn rejimida o‘tkazilishi ham mumkin;
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’lim talabalarining malakaviy amaliyotlari ishchi o‘quv rejasida belgilangan muddatlarda amalga oshiriladi. Odatda, bitiruv malakaviy ishi oldi amaliyotidan boshqa amaliyotlar (ta’lim yo‘nalishiga mos bo‘lgan holda) talabaning ishlab turgan ish joyida mustaqil ravishda o‘tkaziladi;
bitiruv malakaviy ishi oldi amaliyoti talabaning ish joyi ta’lim yo‘nalishiga mos bo‘lmagan holda, shuningdek, ishlamayotgan talabalar uchun barcha malakaviy amaliyotlar oliy ta’lim muassasasi tomonidan belgilangan ob’ektda belgilangan tartibda amalga oshiriladi;
malakaviy amaliyotlarning hisobotlari o‘quv sessiyasi davrida belgilangan tartibda himoya qilinadi;
muayyan kursdagi fanlarni to‘liq o‘zlashtirgan talaba oliy ta’lim muassasasi rektorining buyrug‘i bilan keyingi kursga o‘tkaziladi;
uzrli sabablar (kasallik, tabiiy ofat, xizmat safari, og‘ir oilaviy ahvol va boshqalar) tufayli muayyan kursdagi fanlarni belgilangan muddatlarda o‘zlashtira olmagan talabalarga muddati qo‘yilgan shaxsiy jadval beriladi, shaxsiy jadval tegishli o‘quv ishlari bo‘yicha prorektor tomonidan tasdiqlanadi va undagi muddat navbatdagi o‘quv yiliga o‘tmasligi lozim;
shaxsiy jadvalni belgilangan muddatda bajara olmagan talaba qayta o‘qish uchun kursda qoldiriladi, talaba birinchi kursning birinchi semestridagi akademik qarzdorlikni belgilangan muddatda bartaraf etmagan taqdirda, talabalar safidan chetlashtiriladi, kasallik tufayli akademik ta’til berilgan holatlar bundan mustasno.
sirtqi (maxsus sirtki) ta’limda har bir talaba uchun shaxsiy varaqa ochiladi hamda unda oliy ta’lim muassasasidagi faoliyatining to‘liq monitoringi yuritilib, quyidagi ma’lumotlar aks ettiriladi: oraliq ishlarining bajarilishi; oraliq va yakuniy baholashlar natijalari; davlat attestatsiyasi baholari; bitiruv malakaviy ishi bo‘yicha baho; kursdan kursga o‘tganligi.
2. Sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda masofadan turib o‘qitish elementlaridan foydalanish:
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda masofadan turib o‘qitish talabalarning asosiy ish joyidan ajralmagan holda o‘quv rejasidagi barcha fan dasturlarida belgilangan bilimlarni mustaqil masofadan turib o‘zlashtirish asosida amalga oshirilishi mumkin;
masofadan turib o‘qitish on-layn (masofadan turib real vaqt rejimida videoma’ruzalar, konsultatsiyalar, nazorat turlarini o‘tkazish) va off-layn (masofadan turib o‘qitish tizimidagi tegishli o‘quv-metodik resurslarni mustaqil ravishda o‘zlashtirish) rejimlarida tashkil etiladi;
masofadan turib o‘qitish jadvali sirtqi (maxsus sirtqi) bo‘lim boshlig‘i tomonidan belgilanadi;
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda masofadan turib o‘qitish elementlaridan foydalanganda o‘quv kurslarining sifati va samaradorligining doimiy nazorati O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi tomonidan amalga oshiriladi;
masofadan turib o‘qitishning texnik ta’minoti oliy ta’lim muassasasi tomonidan amalga oshiriladi;
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda masofadan turib o‘qitish elementlarini joriy etish dasturiy platformasi, reglamenti va tartiblari O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi bilan kelishgan holda belgilanadi;
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda ta’lim faoliyatini amalga oshiruvchi kafedralar professor-o‘qituvchilari masofadan turib o‘qitishda o‘quv materiallari, topshiriqlar va maslahat-konsultativ ishlarni oliy ta’lim muassasasi saytidagi «Sirtqi (maxsus sirtqi) ta’lim» sahifasiga joylashtiradi va ularning bajarilishini nazorat qilib boradi;
masofadan turib o‘qitish elementlaridan foydalangan xolda ta’lim beruvchi professor-o‘qituvchilar uchun o‘quv yuklamasi belgilangan tartibda belgilanadi;
Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘limi, sirtqi (maxsus sirtqi) bo‘lim boshlig‘i va tegishli kafedra mudiri masofadan turib o‘qitishni ta’minlaydi;
masofadan turib o‘qitishda o‘quv-metodik jarayonni takomillashtirish va ilmiy-metodik masalalar oliy ta’lim muassasasi o‘quv-metodik kengashi yig‘ilishida muhokama qilib boriladi.
3. Sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda davlat attestatsiyasini tashkil etish:
sirtki (maxsus sirtqi) ta’limda davlat attestaniyasi qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tashkil etiladi;
davlat attestatsiyalari o‘quv rejasida ko‘rsatilgan fan (fanlar majmuasi) bo‘yicha o‘tkaziladi;
o‘quv rejasida bitiruv malakaviy ishini bajarish nazarda tutilgan taqdirda, bitiruv malakaviy ishi oliy ta’lim muassasasi bakalavriatida o‘qitishning yakuniy bosqichi hisoblanadi va sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda bitiruv malakaviy ishi mavzusi va mazmuni asosan talabalarning amaliy faoliyati bilan bog‘liq holda shakllantiriladi;
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’limda ta’lim yo‘nalishi ishchi o‘quv rejasini to‘liq bajargan, yakuniy davlat attestatsiyasidan muvaffaqiyatli o‘tgan bitiruvchiga Davlat attestatsiya komissiyasining qarori asosida «bakalavr» darajasi beriladi va davlat tomonidan tasdiqlangan namunadagi bakalavr diplomi ilovasi bilan beriladi.
4. Sirtqi (maxsus sirtqi) ta’lim talabalarining oliy ta’lim muassasasida o‘quv sessiyasida ishtirokini ta’minlash:
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’lim talabalariga o‘quv sessiyasida ishtirok etish uchun ishlab turgan joyidan kamida 30 kalendar kunlik o‘rtacha oylik maoshi saqlangan qo‘shimcha ta’til beriladi, kursda qoldirilgan talabalarga esa haq to‘lanmaydigan taklif xabarnomasi beriladi;
sirtqi (maxsus sirtqi) ta’lim bitiruvchisiga yakuniy davlat attestatsiyalaridan o‘tish, bitiruv malakaviy ishini himoya qilish uchun ta’lim yo‘nalishi o‘quv rejasi va jadvalida belgilangan muddatlarda ishlab turgan joyidan kamida 30 kalendar kunlik o‘rtacha maoshi saqlangan qo‘shimcha ta’til beriladi;
bitiruv malakaviy ishini yakunlash davrida bitiruvchi xizmat qilayotgan muassasa unga 30 kalendar kunlik maoshi saqlanmagan qo‘shimcha ta’til berishi mumkin, talaba ish joyidan tashkilot rahbari va buxgalteri imzosi bilan shu davr uchun haq to‘lanmaydigan ta’tilda ekanligi to‘g‘risidagi ma’lumotnomani Sirtqi (maxsus sirtqi) bo‘limga taqdim etadi;
bitiruv malakaviy ishining yakunlanganligi to‘g‘risida uning himoyasi belgilangan kundan bir hafta muddat avval sirtqi (maxsus sirtqi) bo‘lim boshlig‘i va mutaxassis tayyorlovchi kafedra mudiri nomiga bildirgi yoziladi va tegishli hujjatda qayd qilinadi, bildirgi talaba yoki uning ilmiy rahbari tomonidan berilishi mumkin.

«ТАСДИҚЛАНГАН»
Университет Кенгашининг 2018 йил «_____»____________ _______ сонли қарори асосида. Кенгаш раиси, ректор
проф. Ш.С.Шарипов _________
«_____» ____________ 2018 йил

НИЗОМИЙ НОМИДАГИ ТОШКЕНТ ДАВЛАТ ПЕДАГОГИКА УНИВЕРСИТЕТИ СИРТҚИ (МАХСУС СИРТҚИ) БЎЛИМ ФАОЛИЯТИНИ ТАШКИЛ ЭТИШ ТЎҒРИСИДА
НИЗОМ

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 9 августдаги “Олий таълим муассасаларида педагогика йўналишида махсус сиртқи бўлимларни ташкил этиш тўғрисида”ги ПҚ-3183-сон қарорига мувофиқ Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети таркибидаги Сиртқи (махсус сиртқи) бўлим ташкил этилган. Мазкур Низом Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2017 йил 21 ноябрдаги “Олий таълим муассасасида сиртқи (махсус сиртқи) ва кечки (сменали) таълимни ташкил этиш тартиби тўғрисидаги низомларни тасдиқлаш ҳақида”ги 930-сон Қарори билан тасдиқланган “Олий таълим муассасасида сиртқи (махсус сиртқи) таълимни ташкил этиш тартиби тўғрисида”ги Низом (кейинги ўринларда Низом деб юритилади) асосида ишлаб чиқилди.

I. УМУМИЙ ҚОИДАЛАР
1. Ушбу Низом «Таълим тўғрисида» ва «Кадрлар тайёрлаш миллий дастури тўғрисида»ги Ўзбекистон Республикаси қонунлари, Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 9 августдаги «Олий таълим муассасаларида педагогика йўналишида махсус сиртқи бўлимларни ташкил этиш тўғрисида» ПҚ-3183-сон қарори асосида университетда бакалавриат таълим йўналишлари бўйича сиртқи (махсус сиртқи) таълимни (кейинги ўринларда сиртқи (махсус сиртқи) таълим деб аталади) ташкил этиш тартибини белгилайди.
2. Университетда сиртқи (махсус сиртқи) таълим Ўзбекистон Республикаси Президентининг тегишли қарори билан тасдиқланган қабул квоталарига мувофиқ ташкил этилади.
3. Сиртқи (махсус сиртқи) таълим қуйидаги шаклларда олиб борилади: сиртқи шакл, махсус сиртқи шакл, иккинчи ва ундан кейинги олий маълумот беришнинг сиртқи шакли.
4. Мазкур Низом Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети таркибидаги Сиртқи (махсус сиртқи) бўлим мақоми, асосий мақсади, вазифалари, функциялари, ҳуқуқлари ва мажбуриятлари, шунингдек фаолиятини ташкил этиш тартибини белгилайди.
5. Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети таркибидаги Сиртқи (махсус сиртқи) бўлим (кейинги ўринларда матнда – Бўлим деб юритилади) олий таълим муассасасининг (кейинги ўринларда матнда – ОТМ деб юритилади) тузилмасига киради.
6. Бўлим Низоми Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси қарори билан тасдиқланган Низом асосида ишлаб чиқилган ва Университет Кенгаши раиси, ректор томонидан тасдиқланади. Белгиланган тартибда тасдиқланган Бўлим Низоми бўлим ходимлари томонидан ўзига юклатилган мақсад ва вазифаларни амалга ошириш учун норматив-ҳуқуқий ҳужжат ҳисобланади.
7. Сиртқи (махсус сиртқи) таълим мавжуд бўлган олий таълим муассасаларида бўлим бошлиғи ва ўқув-методик ишлар бўйича методист лавозимларидан иборат бўлган Сиртки (махсус сиртки) бўлим ташкил этилади. Бунда бўлим штат жадвали деканатлар учун белгиланган нормативларга мувофиқ шакллантирилади.
8. Сиртқи (махсус сиртқи) бўлимни олий таълим муассасаси факультетининг декани мақомига тенглаштирилган бошлиқ бошқаради.
9. Сиртқи (махсус сиртқи) таълимга талабаларни қабул қилиш:
сиртқи шаклда — умумий ўрта (10-11-синфлар негизида), ўрта махсус, касб-ҳунар маълумоти тўғрисидаги тегишли ҳужжатга эга бўлган ва тест синовларидан (кириш имтиҳонларидан) муваффақиятли ўтган;
махсус сиртқи шаклда — фақат тегишли ёки турдош таълим йўналиши бўйича ўрта махсус, касб-ҳунар маълумотига ва таълим йўналишига мувофиқ соҳа, касб, лавозимларда камида уч йиллик педагогик стажга эга бўлган, тегишли вазирликлар ва идоралар томонидан берилган тавсияномага эга, тест синовларидан (кириш имтиҳонлари ёки касбий суҳбатдан) муваффақиятли ўтган;
иккинчи ва ундан кейинги олий маълумот беришнинг сиртқи шаклда — олий маълумотга эга бўлган (агар хорижий олий таълим муассасасини тугатган бўлса, олий маълумот тўғрисидаги ҳужжати белгиланган тартибда тан олинган (нострификация қилинган) бўлиши керак) ва тест синовларидан (кириш имтиҳонларидан ёки касбий суҳбатдан) муваффақиятли ўтган абитуриентлар ҳисобидан амалга оширилади.
10. Сиртқи (махсус сиртқи) таълимга талабаларни қабул қилиш Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2017 йил 20 июндаги 393-сон қарори билан тасдиқланган Олий таълим муассасаларининг бакалавриатига талабаларни ўқишга қабул қилиш тартиби тўғрисидаги низомга мувофиқ амалга оширилади.
11. Сиртқи (махсус сиртқи) таълимда ўқиш муддати:
махсус сиртқи шаклда — камида 3 йил;
сиртқи шаклда — камида 5 йил;
иккинчи ва ундан кейинги олий таълим негизидаги сиртқи шаклда — камида 3 йил. Бунда, ўқиш ўқув режаларидаги фанлар фарқидан қатъи назар, бакалавриат таълим йўналишининг 2-курсидан бошланади.
12. Сиртқи (махсус сиртқи) таълим талабаларига талабалик гувоҳномаси ва рейтинг дафтарчаси бепул берилади.
13. Сиртқи (махсус сиртқи) таълим талабаларини ўқув адабиётлар ва материаллар билан олий таълим муассасаси таъминлайди ва билим олиш учун зарур шарт-шароитларни яратади.
Сиртқи (махсус сиртки) таълим талабалари олий таълим муассасасининг барча ўқув жиҳозлари, аудиторияси, лабораторияси, кутубхонаси, ахборот-ресурс марказлари ҳамда ўқув-ёрдамчи тузилмалари хизматидан бепул фойдаланади.
14. Сиртқи (махсус сиртқи) таълимда ўқиш бўйича олий таълим йўналишларига қараб бир ўқитувчига тўғри келадиган талабалар сони нисбати 1:20 этиб белгиланади.
Таълим соҳалари блоклари ва шакллари бўйича бир нафар ўқитувчи ҳисобига тўғри келадиган талабалар сони нисбатининг нормативлари қонун ҳужжатлари асосида белгиланади.
15. Сиртқи (махсус сиртқи) таълим талабаларини талабалар сафидан четлаштириш ва ўқишини қайта тиклаш Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2017 йил 20 июндаги 393-сон қарори билан тасдиқланган Олий таълим муассасалари талабалари ўқишини кўчириш, қайта тиклаш ва ўқишдан четлаштириш тартиби тўғрисидаги низомга асосан амалга оширилади.
16. Сиртқи (махсус сиртқи) таълимдан кундузги таълимга ҳамда сиртқи (махсус сиртқи) таълимнинг бир таълим соҳасидан иккинчисига кўчиришга йўл қўйилмайди.
17. Бўлимнинг асосий мақсади мактабгача таълим муассасалари, умумий ўрта таълим мактаблари, меҳрибонлик уйлари, болалар мусиқа ва санъат мактаблари, «Баркамол авлод» марказлари, болалар ва ўсмирлар спорт мактаблари каби таълим муассасаларининг мактабгача, бошланғич, мусиқа, тасвирий санъат, меҳнат таълими, жисмоний тарбия, дефектология, педагогика ва психология таълим йўналишлари ва бошқа фанлар бўйича олий маълумотли педагог кадрларга бўлган эҳтиёжларини қондириш, юқори малакали педагог кадрлар ҳамда уларни тайёрлаш тизимини такомиллаштириш орқали таълим сифатини таъминлашдан иборат.
18. Бўлим ўз фаолиятини Ўзбекистон Республикаси Конституцияси, Ўзбекистон Республикасининг “Таълим тўғрисида”ги қонуни, Кадрлар тайёрлаш миллий дастури, Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлисининг палаталари қарорлари, Ўзбекистон Республикаси Президентининг фармонлари, қарорлари ва фармойишлари, Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси қарорлари ва фармойишлари, ОТМ ректорининг буйруқлари ва кўрсатмаларига, шунингдек Бўлим фаолиятини ташкил этиш тўғрисидаги Низомга мувофиқ олиб боради.
II. БЎЛИМНИНГ АСОСИЙ ВАЗИФАЛАРИ ВА ФУНКЦИЯЛАРИ
19. Бўлимнинг асосий вазифалари қуйидагилардан иборат:
умумтаълим мактаблари, мактабгача ва мактабдан ташқари таълим муассасалари учун педагог кадрлар тайёрлаш таълим мазмунини замонавий талабларга уйғун ривожлантирилишини таъминлаш;
ўқув жараёнларига педагогика соҳаси олимлари ва мамлакатимизнинг етук мутахассислари жалб этилишини ташкил этиш;
педагоглик касбининг жамиятдаги ўрни ва нуфузини ошириш, жумладан ёшларни ўқитувчилик касбига йўналтиришга қаратилган тадбирларни ташкил этиш;
ўқитишнинг янги технологиялари тадбиқ қилинишини ва талабалар ўзлаштириши назорат қилинишини таъминлаш;
талабаларнинг битирув малакавий ишлари мавзуларини мувофиқлаштириш ва тасдиқлаш;
талабалар билан ўқув ва тарбиявий ишлар олиб бориш самарадорлигини ошириш чораларини кўриш;
ўқув жараёнини таъминлайдиган профессор-ўқитувчиларнинг ўқув-методик, илмий ишларини режалаштириш, ташкил этиш ва мувофиқлаштириш;
талабаларнинг малакавий амалиётларини ташкил қилиш бўйича иш берувчилар билан шартномалар тузиш;
сиртқи (махсус сиртқи) бўлимнинг олий таълим муассасасининг бошқа тузилмалари билан ўзаро алоқасини таъминлаш.

20. Бўлимнинг асосий функциялари қуйидагилардан иборат:
20.1. Сиртқи (махсус сиртқи) таълимда ўқув жараёнини ташкил қилиш:
сиртқи (махсус сиртқи) таълимда ўқув жараёни таълим соҳаларининг давлат таълим стандартлари ва тегишли таълим йўналишлари малака талаблари асосида тайёрланган ҳамда Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги томонидан кундузги таълим учун тасдиқланган ўқув режаси ва фан дастурлари асосида ташкил этилади;
сиртқи (махсус сиртки) таълимда таълим йўналишларининг ишчи ўқув режаси ва фан дастурлари белгиланган тартибда тасдиқланган ўқув режаси ва фан дастурлари асосида ишлаб чиқилади ҳамда таянч олий таълим муассасалари билан келишган ҳолда тасдиқланади;
сиртқи (махсус сиртқи) таълимда ўқув жараёни жадвали белгиланган тартибда тасдиқланган ўқув режаси асосида ишлаб чиқилган ишчи ўқув режасида қайд этилади;
сиртқи (махсус сиртқи) таълим талабаси учун ўқишга қабул қилинган ўқув йили бошида (одатда, сентябрь-октябрь ойларида) бевосита олий таълим муассасасида 10 кунлик ўқув жараёни билан дастлабки таништирув ҳамда семестр давомида ўқитиладиган фанлар бўйича қисқача (ишчи ўқув режасида белгиланган ҳажмда) маъруза, амалий, лаборатория ва семинар машғулотлари ўтказилади. Талабаларга мавзулар бўйича топшириқлар ва уларни бажариш юзасидан методик кўрсатмалар берилади;
ўқув сессиясигача бўлган муддатда сиртқи (махсус сиртқи) таълимда ўқиш мустақил, жумладан, масофадан туриб таълим олиш шаклида амалга оширилади, бунда талаба методик кўрсатмалардан фойдаланган ҳолда ишчи ўқув режада семестр учун режалаштирилган фанларнинг дастурларида белгиланган мавзуларни мустақил ўзлаштиради;
талаба фан бўйича топшириқларни бажаргандан сўнг, уни фан ўқитувчисига белгиланган муддатларда (одатда, масофадан туриб Интернет орқали) юборади ҳамда қайддан ўтказади. Фан ўқитувчиси талаба юборган материалларни текшириб, оралиқ иши сифатида баҳолайди. Фан ўқитувчиси мавзулар бўйича навбатдаги топшириқлар ва кўрсатмаларни юбориши, шунингдек, он-лайн режимида ўқув машғулотларини ўтказиши мумкин;
сиртқи (махсус сиртқи) таълим талабаси ҳар бир семестр давомида бир марта олий таълим муассасасига ўқув сессиясига чақирилади. Бунинг учун унга ўқув сессияси бошланишига қадар (камида 10 кун олдин) белгиланган шаклда хабарнома юборилади;
ўқув сессияси давомида: талаба семестр учун берилган топшириқларни ҳимоя қилади; фан бўйича барча топшириқлар ижобий баҳоланган тақдирда талабага фан бўйича якуний баҳолашга кириш ҳуқуқи берилади; фанлар бўйича якуний баҳолашлар ўтказилади; навбатдаги семестр давомида ўқитиладиган фанлар қисқача (ишчи ўқув режасида белгиланган ҳажмда) маъруза, амалий, лаборатория ва семинар машғулотлари орқали таништирилади. Ушбу машғулотлар талабага навбатдаги семестр давомида фанларни ўзлаштириши ва топшириқларни бажариши учун асосий ва қўшимча адабиётлар билан ишлаш усуллари ва технологияларини ўргатишга қаратилади ҳамда мавзулар бўйича топшириқлар билан уларни бажариш юзасидан методик кўрсатмалар берилади;
ўқув сессияси давомида ўтказиладиган маъруза, амалий, лаборатория ва семинар машғулотларида илғор усул ва технологиялардан (жумладан, муаммоли, интерактив, ижодий фаолиятни ривожлантириш, ижодий вазифаларни гуруҳ бўлиб ҳал этиш, ҳамкорлик педагогикаси, табақалаштириш, индивидуаллаштириш ва бошқалардан) фойдаланилади.
сиртқи (махсус сиртқи) таълимда талаба тасдиқланган ишчи ўқув режасидаги барча ўқув фанларини ўзлаштириши шарт. Талабалар билимини баҳолаш қонун ҳужжатларида белгиланган тартибда амалга оширилади;
сиртқи (махсус сиртқи) таълимда оралиқ ва якуний баҳолаш турлари жорий қилинади;
оралиқ баҳолашнинг мазмуни, уни бажариш усул ва тартиблари ҳамда сони (бир ўқув семестри давомида икки мартагача) ҳар бир фан бўйича сиртқи (махсус сиртқи) таълим учун тайёрланган ишчи фан дастурларида белгилаб берилади ва қуйидаги мустақил иш турларидан иборат бўлади: курс (лойиҳаси) иши; назорат саволлари ва топшириқлари; тест-синов саволлари; кейслар, машқлар, мисол ва масалалар; тажриба натижалари; ишлаб чиқариш муаммоларини ҳал этишга йўналтирилган махсус методик ишланмалар ва тавсиялар; ҳисоб-жадвал ишлари ва бошқалар.
оралиқ баҳолаш масофавий алоқа орқали он-лайн режимида ўтказилиши ҳам мумкин;
сиртқи (махсус сиртқи) таълим талабаларининг малакавий амалиётлари ишчи ўқув режасида белгиланган муддатларда амалга оширилади. Одатда, битирув малакавий иши олди амалиётидан бошқа амалиётлар (таълим йўналишига мос бўлган ҳолда) талабанинг ишлаб турган иш жойида мустақил равишда ўтказилади;
битирув малакавий иши олди амалиёти талабанинг иш жойи таълим йўналишига мос бўлмаган ҳолда, шунингдек, ишламаётган талабалар учун барча малакавий амалиётлар олий таълим муассасаси томонидан белгиланган объектда белгиланган тартибда амалга оширилади;
малакавий амалиётларнинг ҳисоботлари ўқув сессияси даврида белгиланган тартибда ҳимоя қилинади;
муайян курсдаги фанларни тўлиқ ўзлаштирган талаба олий таълим муассасаси ректорининг буйруғи билан кейинги курсга ўтказилади;
узрли сабаблар (касаллик, табиий офат, хизмат сафари, оғир оилавий аҳвол ва бошқалар) туфайли муайян курсдаги фанларни белгиланган муддатларда ўзлаштира олмаган талабаларга муддати қўйилган шахсий жадвал берилади, шахсий жадвал тегишли ўқув ишлари бўйича проректор томонидан тасдиқланади ва ундаги муддат навбатдаги ўқув йилига ўтмаслиги лозим;
шахсий жадвални белгиланган муддатда бажара олмаган талаба қайта ўқиш учун курсда қолдирилади, талаба биринчи курснинг биринчи семестридаги академик қарздорликни белгиланган муддатда бартараф этмаган тақдирда, талабалар сафидан четлаштирилади, касаллик туфайли академик таътил берилган ҳолатлар бундан мустасно.
сиртқи (махсус сиртки) таълимда ҳар бир талаба учун шахсий варақа очилади ҳамда унда олий таълим муассасасидаги фаолиятининг тўлиқ мониторинги юритилиб, қуйидаги маълумотлар акс эттирилади: оралиқ ишларининг бажарилиши; оралиқ ва якуний баҳолашлар натижалари; давлат аттестацияси баҳолари; битирув малакавий иши бўйича баҳо; курсдан курсга ўтганлиги.
20.2. Сиртқи (махсус сиртқи) таълимда масофадан туриб ўқитиш элементларидан фойдаланиш:
сиртқи (махсус сиртқи) таълимда масофадан туриб ўқитиш талабаларнинг асосий иш жойидан ажралмаган ҳолда ўқув режасидаги барча фан дастурларида белгиланган билимларни мустақил масофадан туриб ўзлаштириш асосида амалга оширилиши мумкин;
масофадан туриб ўқитиш он-лайн (масофадан туриб реал вақт режимида видеомаърузалар, консультациялар, назорат турларини ўтказиш) ва офф-лайн (масофадан туриб ўқитиш тизимидаги тегишли ўқув-методик ресурсларни мустақил равишда ўзлаштириш) режимларида ташкил этилади;
масофадан туриб ўқитиш жадвали Сиртқи (махсус сиртқи) бўлим бошлиғи томонидан белгиланади;
сиртқи (махсус сиртқи) таълимда масофадан туриб ўқитиш элементларидан фойдаланганда ўқув курсларининг сифати ва самарадорлигининг доимий назорати Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги томонидан амалга оширилади;
масофадан туриб ўқитишнинг техник таъминоти олий таълим муассасаси томонидан амалга оширилади;
сиртқи (махсус сиртқи) таълимда масофадан туриб ўқитиш элементларини жорий этиш дастурий платформаси, регламенти ва тартиблари Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги билан келишган ҳолда белгиланади;
сиртқи (махсус сиртқи) таълимда таълим фаолиятини амалга оширувчи кафедралар профессор-ўқитувчилари масофадан туриб ўқитишда ўқув материаллари, топшириқлар ва маслаҳат-консультатив ишларни олий таълим муассасаси сайтидаги «Сиртқи (махсус сиртқи) таълим» саҳифасига жойлаштиради ва уларнинг бажарилишини назорат қилиб боради;
масофадан туриб ўқитиш элементларидан фойдаланган холда таълим берувчи профессор-ўқитувчилар учун ўқув юкламаси белгиланган тартибда белгиланади;
Таълим сифатини назорат қилиш бўлими, Сиртқи (махсус сиртқи) бўлим бошлиғи ва тегишли кафедра мудири масофадан туриб ўқитишни таъминлайди;
масофадан туриб ўқитишда ўқув-методик жараённи такомиллаштириш ва илмий-методик масалалар олий таълим муассасаси ўқув-методик кенгаши йиғилишида муҳокама қилиб борилади.
20.3. Сиртқи (махсус сиртқи) таълимда давлат аттестациясини ташкил этиш:
сиртқи (махсус сиртқи) таълимда давлат аттестацияси қонун ҳужжатларида белгиланган тартибда ташкил этилади;
давлат аттестациялари ўқув режасида кўрсатилган фан (фанлар мажмуаси) бўйича ўтказилади;
ўқув режасида битирув малакавий ишини бажариш назарда тутилган тақдирда, битирув малакавий иши олий таълим муассасаси бакалавриатида ўқитишнинг якуний босқичи ҳисобланади ва сиртқи (махсус сиртқи) таълимда битирув малакавий иши мавзуси ва мазмуни асосан талабаларнинг амалий фаолияти билан боғлиқ ҳолда шакллантирилади;
сиртқи (махсус сиртқи) таълимда таълим йўналиши ишчи ўқув режасини тўлиқ бажарган, якуний давлат аттестациясидан муваффақиятли ўтган битирувчига Давлат аттестация комиссиясининг қарори асосида «бакалавр» даражаси берилади ва давлат томонидан тасдиқланган намунадаги бакалавр дипломи иловаси билан берилади.
20.4. Сиртқи (махсус сиртқи) таълим талабаларининг олий таълим муассасасида ўқув сессиясида иштирокини таъминлаш:
сиртқи (махсус сиртқи) таълим талабаларига ўқув сессиясида иштирок этиш учун ишлаб турган жойидан камида 30 календарь кунлик ўртача ойлик маоши сақланган қўшимча таътил берилади, курсда қолдирилган талабаларга эса ҳақ тўланмайдиган таклиф хабарномаси берилади;
сиртқи (махсус сиртқи) таълим битирувчисига якуний давлат аттестацияларидан ўтиш, битирув малакавий ишини ҳимоя қилиш учун таълим йўналиши ўқув режаси ва жадвалида белгиланган муддатларда ишлаб турган жойидан камида 30 календарь кунлик ўртача маоши сақланган қўшимча таътил берилади;
битирув малакавий ишини якунлаш даврида битирувчи хизмат қилаётган муассаса унга 30 календарь кунлик маоши сақланмаган қўшимча таътил бериши мумкин, талаба иш жойидан ташкилот раҳбари ва бухгалтери имзоси билан шу давр учун ҳақ тўланмайдиган таътилда эканлиги тўғрисидаги маълумотномани Сиртқи (махсус сиртқи) бўлимга тақдим этади;
битирув малакавий ишининг якунланганлиги тўғрисида унинг ҳимояси белгиланган кундан бир ҳафта муддат аввал Сиртқи (махсус сиртқи) бўлим бошлиғи ва мутахассис тайёрловчи кафедра мудири номига билдирги ёзилади ва тегишли ҳужжатда қайд қилинади, билдирги талаба ёки унинг илмий раҳбари томонидан берилиши мумкин.

III. БЎЛИМНИНГ ҲУҚУҚ ВА МАЖБУРИЯТЛАРИ
21. Бўлим қуйидаги ҳуқуқларга эга:
бўлим зиммасига юклатилган вазифалар ва функцияларни бажариш учун ОТМ таркибий тузилмаларидан зарур маълумотлар ва материалларни олиш;
ОТМда қабул қилинган буйруқлар, фармойишлар ва бошқа қарорларнинг етарли даражада ижроси таъминланмаганлиги аниқланганда, масъулларга нисбатан тегишли чоралар кўриш учун раҳбариятга таклифлар киритиш;
белгиланган тартибда ОТМ Кенгашига сайлаш ва сайланиш;
Ўзбекистон Республикаси қонунчилигида белгиланган бошқа ҳуқуқлардан фойдаланиш.
22. Бўлим қуйидаги мажбуриятларга эга:
хизмат вазифаларини виждонан бажариш ва ўз шаънига доғ туширмаслик;
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 1999 йил 12 январдаги 12-сонли «Ижро интизомини мустаҳкамлаш чора-тадбирлари тўғрисида»ги қарорига мувофиқ ижро интизомига, ўқув ва меҳнат интизомига, меҳнатни муҳофаза қилиш, хавфсизлик техникаси ва ишлаб чиқариш санитариясига доир қоидалар, ОТМнинг Устави, Ички тартиб ҳамда Одоб-аҳлоқ қоидаларига риоя этиш.

IV. БЎЛИМ ИШИНИ ТАШКИЛ ЭТИШ
23. Бўлимда бўлим бошлиғи ва ўқув-методик ишлар бўйича методист лавозимларидан иборат ходимлар фаолият олиб боради. Бунда бўлим штат жадвали деканатлар учун белгиланган нормативларга мувофиқ шакллантирилади.
24. Сиртқи (махсус сиртқи) бўлимни олий таълим муассасаси факультетининг декани мақомига тенглаштирилган бошлиқ бошқаради. Бўлим бошлиғи бўлмаган (таътил, бетоблик, хизмат сафари) даврда унинг вазифасини бажариш ўқув-методик ишлар бўйича методистга юклатилади.
25. Сиртқи (махсус сиртқи) бўлим маъмурий бошқарув жиҳатдан университет ректорига ҳамда ўқув ва илмий-методик ишлар юзасидан ўқув ва илмий ишлар бўйича проректорларига бўйсунади.
26. Сиртқи (махсус сиртқи) бўлимни сақлаш билан боғлиқ харажатлар университетнинг бюджетдан ташқари маблағлари (тўлов-контракт маблағлари) ҳисобидан амалга оширилади.
27. Сиртқи (махсус сиртқи) бўлим фаолияти ҳар бир ўқув семестри охирида тегишли факультетлар ўқув-методик кенгашида ва ўқув йили якунида университет Илмий кенгашида муҳокама этилади.

V. БЎЛИМ ХОДИМЛАРИНИНГ МАЛАКА ТАЛАБЛАРИ ВА ФУНКЦИОНАЛ ВАЗИФАЛАРИ
28. Бўлим бошлиғи лавозимига қўйидаги малака талаблари қўйилади:
олий маълумотли, илмий даражага ёки ОТМларида бошқарув лавозимида зарур бўлган касбий ва ташкилотчилик қобилиятларига, таълим соҳасида раҳбарлик иш тажрибаси ва стажига, фаолият тури ва ваколатлари доирасида тегишли билим ва кўникмаларга эга бўлиши;
намунавий шахсий фазилатларга-интеллект, маданиятли, етакчилик, ижодий қобилиятлар, хушмуомалалик, ташкилотчилик, ташаббускорлик ва тадбиркорлик қобилиятларига эга бўлиш, масъулият ҳисси, мустақил қарор қабул қилиш ва иш тутиш, қатъий ҳаракат қилиш, муассаса стратегик мақсадларига эришишни таъминлаш хусусиятларига эга бўлиши;
Бўлим фаолиятига тегишли қонунлар, Вазирлар Маҳкамасининг Қарорлари, Вазирликнинг Ҳайъат Қарорлари, буйруқлари, университет ректори буйруқларининг моҳиятини билиши, университет йиллик ва истиқболли режаларини билиши;
таълим жараёнида замонавий педагогик усулларни қўллаш ва ахборот коммуникация технологияларидан фойдаланишга оид билимлардан хабардор бўлиши;
иш фаолиятида замонавий ахборот коммуникация технологияларидан фойдаланишни лозим даражада билиши.
29. Бўлим бошлиғининг асосий функционал вазифаларига қуйидагилар киради:
Бўлим фаолиятини Ўзбекистон Республикасининг қонунлари, Ўзбекистон Республикаси Президентининг фармон, қарор ва фармойишлари, Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг қарори ва фармойишлари ҳамда таълимга оид бошқа амалдаги норматив-ҳуқуқий ҳужжатлар, университет ректори бўйруқ ва кўрсатмалари асосида ташкил этиш;
Бўлим фаолиятини ва ходимларини умумий бошқариш;
сиртқи (махсус сиртки) таълимни ривожлантириш дастурини ишлаб чиқиш;
талабаларнинг малакавий амалиётларини ташкил қилиш бўйича иш берувчилар билан шартномалар тузиш;
ўқитишнинг янги технологиялари татбиқ қилинишини ва талабалар ўзлаштириши назорат қилинишини таъминлаш;
талабаларнинг курс иши ва битирув малакавий ишларига раҳбарлик қилиш учун сиртқи (махсус сиртқи) таълимда ўқув жараёнини таъминлайдиган профессор-ўқитувчиларни тақсимлаш;
талабаларнинг битирув малакавий ишлари мавзуларини мувофиқлаштириш ва тасдиқлаш;
талабаларнинг битирув малакавий ишларини ҳимоя қилиши ва давлат аттестациясида қатнашишларини ташкил этиш;
талабалар билан ўқув ва тарбиявий ишлар олиб бориш самарадорлигини ошириш чораларини кўриш;
меҳнат муҳофазаси, техника ва ёнгин хавфсизлиги бўйича тадбирларни, бўлим ходимларининг ички тартиб ва меҳнат интизоми қоидаларига риоя қилишини ташкил этиш;
ўқув жараёнини таъминлайдиган профессор-ўқитувчиларнинг ўқув-методик, илмий ишларини режалаштириш, ташкил этиш ва мувофиқлаштириш;
ўқув машғулотларини ўтказиш жадваллари тузишни ташкил этиш ва бажарилишини назорат қилиш, талабаларнинг ўзлаштириши ва давомати текшириб борилишини, рейтинг назорати олиб борилишини, интизом назоратини ташкил этиш;
талабаларнинг курсдан курсга ўтказиш тўғрисида буйруқлар лойиҳасини тайёрлаш;
универистет илмий кенгаши мажлисларида, ректоратда, факультет ва кафедраларда сиртқи (махсус сиртки) таълим манфаатларини ўз ваколати доирасида ҳимоя қилиш ва амалга ошириш;
сиртқи (махсус сиртқи) бўлимнинг олий таълим муассасасининг бошқа тузилмалари билан ўзаро алоқасини таъминлаш;
ваколати доирасида мурожаатларни кўриб чиқиш;
бўлим ходимларининг лавозим вазифалари бўйича топшириқларни бажариш натижаларига кўра уларни рағбатлантириш ёки интизомий чора кўриш ҳақида университет раҳбариятга ўрнатилган тартибда таклиф ва тавсиялар киритиш.
30. Бўлимнинг ўқув-методик ишлар бўйича методист лавозимига қўйидаги малака талаблари қўйилади:
олий маълумотли, таълим соҳасида муайян тажрибага (назарий, ташкилотчилик жиҳатидан) эга бўлиши;
ўз фаолиятига тааллуқли Низом, йўриқномалар ва меъёрий ҳужжатларни, университет ички тартиб-қоидалари, меъёрий ҳужжатларни билиши;
намунавий шахсий фазилатларга-интеллект, маданиятли, етакчилик, ижодий қобилиятлар, хушмуомалалик, ташкилотчилик, ташаббускорлик ва тадбиркорлик қобилиятларига эга бўлиш, масъулият ҳисси, мустақил қарор қабул қилиш ва иш тутиш, қатъий ҳаракат қилиш, муассаса стратегик мақсадларига эришишни таъминлаш хусусиятларига эга бўлиши;
таълим жараёнида замонавий педагогик усулларни қўллаш ва ахборот коммуникация технологияларидан фойдаланишга оид билимлардан хабардор бўлиши;
иш жараёнида замонавий ахборот коммуникация технологияларидан фойдаланишни лозим даражада билиши.
31. Бўлим ўқув-методик ишлар бўйича методистининг асосий функционал вазифаларига қуйидагилар киради:
ўз фаолиятини Ўзбекистон Республикасининг қонунлари, Ўзбекистон Республикаси Президентининг фармон, қарор ва фармойишлари, Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг қарори ва фармойишлари ҳамда таълимга оид бошқа амалдаги норматив-ҳуқуқий ҳужжатлар, университет ректори бўйруқ ва кўрсатмалари ҳамда бўлим бошлиғининг топшириқлари асосида ташкил этиш;
бўлимда меъёрий-ҳуқуқий ҳужжатлар билан иш юритиш ва ижро назоратини таъминлаш;
Бўлимда ўқув жараёнини ташкил этиш;
талабаларнинг ўқув карточкаларини тўлдиришни ташкил этиш;
талабаларнинг шахсий жадвалларини хамда рейтинг синови варақаларини тузишни ташкил этиш;
талабаларнинг ҳужжатларини тайёрлаш ҳамда нусхасини кўпайтиришни ташкил этиш;
бўлим талабаларининг сони ҳақидаги 3-НК шаклидаги ҳисоботни тузишни ташкил этиш;
биринчи курсга қабул қилинган талабаларни ўқув ҳужжатларини тайёрлашни ташкил этиш (рейтинг дафтарчаларини, талабалик билетларини ва ўқув карточкаларини тўлғазиш);
талабалар сони, ўзлаштириши ва ҳаракати бўйича ҳисобот маълумотларини тайёрлаш;
талабаларни курсдан курсга ўтказиш бўйича буйруқ лойиҳасини тузишда қатнашиш;
талабаларни малакавий амалиётига юбориш бўйича буйруқ лойиҳасини тузиш;
талабалар давоматини, ўқув дарсларининг ўз вақтида ўтказилишини ташкил қилиш ва назоратини олиб бориш;
ўқув дарс жадвалларини тузишни ташкил этиш;
рейтинг низомига риоя этилишини таъминлаш;
талабаларни ДАК синовларини топширишга ва битирув малакавий ишларини ҳимоя қилишга қўйиш бўйича буйруқ лойиҳасини тузиш;
талабаларни сўров хатларига жавоб хатларини ёзишни ташкил этиш;
бўлим фаолияти учун зарур бўлган ҳужжатлар учун буюртмалар беришни ташкил этиш;
бўлимдаги барча ҳужжатларни сақланишини таъминлашни ташкил этиш;
университетни тамомлаган ҳамда четлаштирилган талабаларни шахсий ҳужжатларини тайёрлаш ва уларни университет архивига топширишни ташкил этиш;
талабалар билимини баҳолаш жараёнини таҳлил қилиш асосида рейтинг балларининг холислигини, шаффофлигини ва сифат даражасини баҳолаш;
бўлим талабалари, профессор-ўқитувчилар ва кадрлар истеъмолчилари ўртасида ижтимоий сўровлар ўтказишни ташкил этиш ва уларнинг натижалари бўйича таҳлилий маълумотларни тайёрлаш;
бўлим фаолиятига оид меъёрий-услубий ҳужжатларни ишлаб чиқиш;

VI. ЯКУНИЙ ҚОИДАЛАР
32. Ушбу Низом Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 9 августдаги “Олий таълим муассасаларида педагогика йўналишида махсус сиртқи бўлимларни ташкил этиш тўғрисида”ги ПҚ-3183-сон қарори ҳамда Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2017 йил 21 ноябрдаги “Олий таълим муассасасида сиртқи (махсус сиртқи) ва кечки (сменали) таълимни ташкил этиш тартиби тўғрисидаги низомларни тасдиқлаш ҳақида”ги 930-сон Қарори билан тасдиқланган “Олий таълим муассасасида сиртқи (махсус сиртқи) таълимни ташкил этиш тартиби тўғрисида”ги Низомга мувофиқ ишлаб чиқилди.
33. Ушбу Низомда қайд этилган масалалар юзасидан келиб чиқадиган низолар қонун ҳужжатларига мувофиқ ҳал этилади.


Ушбу Низом Низомий номидаги ТДПУ Кенгашининг 2018 йил ______ _______________ даги _________сонли йиғилишининг _______-сонли қарори асосида тасдиқланган.


Сиртқи (махсус сиртқи)
бўлим бошлиғи Ш.С.Абдураимов

Yuklab olish uchun fayllar

Bo‘limning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:
umumta’lim maktablari, maktabgacha va maktabdan tashqari ta’lim muassasalari uchun pedagog kadrlar tayyorlash ta’lim mazmunini zamonaviy talablarga uyg‘un rivojlantirilishini ta’minlash;
o‘quv jarayonlariga pedagogika sohasi olimlari va mamlakatimizning yetuk mutaxassislari jalb etilishini tashkil etish;
pedagoglik kasbining jamiyatdagi o‘rni va nufuzini oshirish, jumladan yoshlarni o‘qituvchilik kasbiga yo‘naltirishga qaratilgan tadbirlarni tashkil etish;
o‘qitishning yangi texnologiyalari tatbiq qilinishini va talabalar o‘zlashtirishi nazorat qilinishini ta’minlash;
talabalarning bitiruv malakaviy ishlari mavzularini muvofiqlashtirish va tasdiqlash;
talabalar bilan o‘quv va tarbiyaviy ishlar olib borish samaradorligini oshirish choralarini ko‘rish;
o‘quv jarayonini ta’minlaydigan professor-o‘qituvchilarning o‘quv-metodik, ilmiy ishlarini rejalashtirish, tashkil etish va muvofiqlashtirish;
talabalarning malakaviy amaliyotlarini tashkil qilish bo‘yicha ish beruvchilar bilan shartnomalar tuzish;
sirtqi (maxsus sirtqi) bo‘limning oliy ta’lim muassasasining boshqa tuzilmalari bilan o‘zaro aloqani ta’minlash;
kadrlar tayyorlash va ta’lim sifatini o‘rganish maqsadida doimiy ravishda talaba, professor-o‘qituvchi va kadrlar iste’molchilari o‘rtasida ijtimoiy so‘rovlar o‘tkazish.