Maktabgacha ta’lim metodikasi kafedrasi

Maktabgacha ta’lim metodikasi kafedrasida 2016-2017 о‘quv yilida 8,25 ta shtat birligida 11 nafar professor-о‘qituvchi, 9 tasi asosiy shtatda 2 ta о‘rindoshlik asosida faoliyat yuritadi.

Pedagogika fakulteti “Maktabgacha ta’lim metodika” si kafedrasining rivojlanish tarixi
O‘zbekiston Respublikasi tomonidan qabul qilingan qarorga binoan 1954-yilda Nizomiy nomidagi TDPI tashkil etildi va xuddi shu yildan boshlab, «Maktabgacha pedagogika» kafedrasi o‘z faoliyatini boshlaydi.
Kafedra tashkil etilgan yillarda asosan kechki Pedagogika Institutining bitirgan o‘qituvchilaridan Makarevich A.S., Z.X.Ataullaeva, X.A.Ahmedova taklif etilgan. Olimlardan Ye.T.Nedopekina, Suxorskaya, T.R.Padalyan faoliyat yurita boshlaydilar.
Kafedra professor-o‘qituvchilari maktabgacha tarbiyaga oid bo‘lgan muammolarni hal etish, maktabgacha yoshidagi bolalarni tarbiyalash va ularga ta’lim berishga qaratilgan dolzarb mavzular bo‘yicha o‘z ilmiy ishlarini himoya qilib, vatanimiz fani taraqqiyotiga ulkan hissalarini qo‘shgan: (1954-1960-yillarda dotsent - A.V.Nikolskaya; 1960-1969-yillarda dotsent – A.S.Makarevich; 1969-1980-yillarda dotsent – K.I.Ismailova).
1980-1985-yilgacha «Maktabgacha pedagogika» kafedrasi dotsent S.I.Xusanxodjaeva kafedra mudiri bo‘lgan yillarda kafedraning ilmiy salohiyati va tashabbuskorligi yanada oshdi. 1985-1996-yillarda dotsent P.A.Yusupova, dotsent J.J.Boqievalar maktabgacha pedagogika kafedrasi mudiri lavozimida faol xizmat qilganlar.
«Maktabgacha tarbiya metodikasi» kafedrasi dos. E.M.Razbaeva 1979-1999-yillar, dos. S.A.G‘ozieva 1991-1994-yillar, 1994-1998-yillarda dotsent R.M.Qodirova kafedra mudiri lavozimida faoliyat ko‘rsatib, “Maktabgacha yoshdagi bolalarning nutqini o‘stirish metodikasi”, “Jismoniy tarbiya metodikasi”, “Bolalarni ikkinchi tilga o‘rgatish metodikasi” fanlari bo‘yicha o‘kuv dasturlar, darslik, metodik qo‘llanmalar, 50 dan ortiq ilmiy maqolalar tayyorlab chop ettirganlar.
2001-2010-yillar davomida kafedraning nomi «Maktabgacha va oilaviy ta’lim» deb yuritilgan.Ushbu yillar davomida professor O.U.Xasanboeva kafedra mudirligi vazifasida faoliyat ko‘rsatadi. Professor O.U.Xasanboeva – «Pedagogika tarixi» (1997-y), «Pedagogika tarixidan xrestomatiya», «Tarbiyaviy ishlar metodikasi» (1996-y), «Odobnoma» (1-sinf o‘kuvchilari uchun) 1998-2000, 2000-yilda 2-3 sinf o‘quvchilari uchun «Odobnoma darsligi», «Ma’naviy-ahloqiy tarbiya asoslari» majmuasi, 2004-yilda «Oila pedagogikasi» dasturlarini ishlab chiqqan.
Kafedraga maktabgacha tarbiya muassasalarida ishlab, amaliy tajriba ortirgan pedagoglarni o‘qituvchilik lavozimiga ishga qabul qiladi. Bulardan Sh.T.Xasanova, B.N.Xodjimuratova, M.Rasulxo‘jaeva, Kim I.N., Terexova O., N Qayumova, Sh Sodiqova, Sh Egamnazarova va boshqalar.
Hozirda Maktabgacha ta’lim sohasi istiqbolini yanada rivojlantirish, unga innovatsion yondashish maqsadida kafedra mudiri dotsent p.f.n G.E.Djanpeisova kafedra professor-o‘qituvchilari bilan hamkorlikda bir qancha ilmiy metodik o‘quv qo‘llanmalarni yaratdilar.
G.E.Djanpeisova ustoz-shogird tizimini yanada rivojlantirish, maktabgacha ta’lim sohasida o‘zaro integratsiyani qo‘llagan holda kafedraga maktabgacha ta’lim yo‘nalishi tamomlagan magistrlarini o‘qituvchilik lavozimiga ishga jalb qildi.
Kafedra professorlari Respublika viloyat va shahar malaka oshirish institutlarida maktabgacha ta’lim xodimlari uchun ma’ruzalar o‘qiydilar. Kafedraning kelajak istiqbolida pedagogika kollejlari va maktabgacha ta’lim muassasalari uchun malakali kadrlar tayyorlash ishida ta’limiy jarayonlar yaratilgan. Ular fanlar bo‘yicha darsliklar va o‘quv qo‘llanmalarini yangi elektron avlodlarini yaratdilar.
XXI asr axborot va pedagogik texnologiyalar asri bo‘lib, bu texnologiyalarni o‘quv jarayonida qo‘llash kafedra professorlari oldida turgan ulkan vazifalardan biridir.

Kafedrada yetakchi professor- o'qituvchilar innovatsion yondashuvlar va yangi pedagogik texnalogiyalar asosida dars mashg'ulotlarini olib borishadi. Bo'lajak maktabgacha ta'lim muassasalari tarbiyachilarini tayyorlashda Respublikadagi maktabgacha ta'lim muassasalarida o'tkaziladigan metodikalar bo'yicha bilim ko'nikma va malakalar, kompetensiyalar rivojlantiriladi.

Maktabgacha ta’lim metodikasi kafedrasida 20 professor-o‘qituvchi faoliyat yuritadi. Asosiy shtatda 14 ta o‘rindoshlik asosida 6 ta professr-o‘qituvchi faoliyat yuritmoqda.Kafedraning ilmiy salohiyati 30% ni tashkil etadi.Kafedrada p.f.n,professor v.b D.R.Babayeva, p.f.n,dotsentlar Djanpeisova G.E, Djamilova N.N, Sodiqova Sh.A, dotsent v.b.Qayumova N.M.,katta o‘qituvchilar B.X.Xojimuratova,Sh.T.Xasanova,o‘qituvchilar M.A.Rasulxodjayeva, I.N.Kim, O.U.Terexova, assistent o‘qituvchilar Yo.Irisboyeva, N.Imomova, K.Sobirova, D.Najmitdinova, D.Salimovalar faoliyat yuritadi.
Kafedra professor-o‘qituvchilari “Maktabgacha ta’limni nazariy-ilmiy asoslarini xorijiy tajribalar aosida takomillashtirish” muammosi bo‘yicha ilmiy izlanishlar olib bormoqdalar.
Quyidagi professor-o‘qituvchilar doktorlik ishi bo‘yicha ilmiy izlanishlar olib bormoqdalar:
-G.E.Djanpeisova “Теория и технологии математического образования детей в период дошколного детства”.
-N.N.Djamilova “Совершенствование педагогических механизмов развития инитсиативности у студентов педагогических вузов”.
Quyidagi professor-o‘qituvchilar nomzodlik ishi bo‘yicha ilmiy izlanishlar olib bormoqdalar:
-Sh.T.Xasanova “Tarixiy obidalar vositasida maktabgacha katta yoshdagi bolalarda milliy g‘urur elementlarini shakllantirish”
-N.M.Qayumova “Maktabgacha yoshdagi bolalarga ommaviy axborot vositalari orqali axloqiy tarbiya berishning nazariy asoslari”.

Maktabgacha ta’lim metodikasi kafedrasida ma’naviy-ma’rifiy ishlarning 2017-2018-o‘quv -yili uchun ma’naviy-ma’rifiy ishlar rejasi mavjud. Unda kafedra professor-o‘qituvchilari tomonidan amalga oshiriladigan ma’naviy-ma’rifiy ishlarning mazmuni aks ettirilgan. Kafedraning 9 nafar o‘qituvchisi akadem guruh murabbiylaridir. Ularning barchasi murabbiylik faoliyati bilan bog‘liq ishlarni ham amalga oshirmoqdalar.
Maktabgacha ta’lim yo‘nalishi professor-o‘qituvchilari, talabalarning mamlakatimiz siyosiy, iqtisodiy, ijtimoiy va boshqa sohalarda amalga oshirilayotgan islohotlar, yangiliklar va dunyo mamlakatlarida yuz berayotgan voqea va hodisalardan xabardor qilib borish va yo`nalishlar xususiyatidan kelib chiqqan holda qo‘shimcha ma'lumotlar orqali innovatsion texnologiyalar asosida “Axborot va murabbiylik soatlari”ni yuqori saviyada o‘tkazilishini ta’minlab bormoqdalar.
Maktabgacha ta’lim yo‘nalishi yoshlarining ta’limi va tarbiyasi sifatini oshirish, o‘quv jarayoniga ta’limning zamonaviy shakllari va usullarini joriy etish maqsadida qator ma’naviy-ma’rifiy ishlar olib borilmoqda.
Maktabgacha ta’lim yo‘nalishi professor-o‘qituvchilari, talabalarning mamlakatimiz siyosiy, iqtisodiy, ijtimoiy va boshqa sohalarda amalga oshirilayotgan islohotlar, yangiliklar va dunyo mamlakatlarida yuz berayotgan voqea va hodisalardan xabardor qilib borish va yo`nalishlar xususiyatidan kelib chiqqan holda qo‘shimcha ma'lumotlar orqali innovatsion texnologiyalar asosida “Axborot va murabbiylik soatlari”ni yuqori saviyada o‘tkazilishini ta’minlab bormoqdalar.

To`garaklar

Zanimatelnaya matematika Dotsent G.E.Djanpeisova, katta o`qituvchi B.Xodjimuratova
Mohir qo‘llar Dotsent Sh.A.Sodikova, katta o‘qituvchi Sh.Xasanova Sharqona bekalari Dotsent N.Djamilova, kat. o`qit. N.Kayumova, dos. D.Babayeva
Bolalarni sahnalashtirish faoliyatini tashkil etish. o'qituvchi D.F.Salimova, I.T.Nurmatova

Kafedrada o`qitiladigan fanlar

1. Avvalgi fanlar
2. Bitiruv malakaviy ish
3. Bolalarni maktabga tayorlash
4. Bolalarni saxnalashtirish va ijodiy gaoliyatga urgatish
5. Bolalarni tabiyat bilan tanishtirish
6. DAK
7. Doshkolnaya pedagogika
8. Ekonomicheskaya vospitanie v doshkolnom obrazovanii
9. Elementat matematik tassavvurlarni shakillantirish
10. Estetik tarbiya metodikasi
11. idtisodiy tarbiya
12. ijodiy faoliyatga o'rgatish
13. Ingliz tili maxsus kurs
14. Jismoniy tarbiya nazariyasi va metodikasi
15. kasbiy fanlarni o`qitish metodikasi
16. Maktabgacha pedagogik akmeologiya mag
17. Maktabgacha pedagogika
18. maktabgacha pedagogika maxsus sirtqi
19. Maktabgacha ta'lim boshqarishning ilmiy asoslari
20. Maktabgacha ta'lim taraqqiyoti
21. maktabgacha ta'limda huquqiy tarbiya
22. Maktabgacha ta'limda ijodiy faoliyat
23. Maktabgacha ta'limda ijodiy faoliyat asoslari
24. Maktabgacha ta'limda innovatsion faoliyat
25. Maktabgacha ta'limda musiqiy tarbiya metodikasi
26. maktabgacha ta'limda tasviriy faoliyatga o'rgatish metodikasi
27. maktabgacha ta'limni tashkil etish va boshkarish
28. Maktabgacha ta'limni o'qitish texnologiyalari va loyihalashtirish
29. maktabgacha ta'limni tashkil etish va raxbarning tashkilotchilik madaniyati
30. maktabgacha ta'limning me'yoriy asoslari
31. maktabgacha Tal.boshqarish
32. maktabgacha talimda metodika fanlarini oqitish tehnologiyasi
33. Maktabgacha talimda mutaxxasislikka kirish
34. Maktabgacha talimda pedagagik diagnostika
35. Maktabgacha talimmetodologiyasi
36. maktabgacha talimni tashkil etish va rahbarning tashkilotchilik madaniyati
37. Maktabgacha ta`lim tizimida menejment
38. Maktabgacha ta`limda ilmiy tadqiqot metodologiyasi
39. Maktabgacha ta`limda innovatsion pedagogok texnologiyalardan foydalanish
40. maktabgacha ta`limda iqtisodiy tarbiya berish metodikasi
41. maktabgacha yoshdagi bolaalrda nutq va o`zga tilga o`rgatish
42. Maktabgacha yoshdagi bolalarni maktab ga tayyorlash
43. Maktagacha tarbiyaviy ishlar metodikasi
44. Malakaviy amaliyot
45. Maxsus kurs (ingliz tili)
46. MD
47. Mutaxxasislik fanlarini o'qitish metodikasi
48. Mutaxxasislik fanlarini o`qitish
49. Mutaxxasislikka kirish
50. neyropedagogika
51. neyropedagogika
52. Nutq o'stirish nazariyasi va metodikasi
53. Obuchenie detey teatralizovannoy i tvorcheskoy deyatelnosti
54. Obщaya pedagogika
55. Oila va ijtimoiy pedagogika
56. oila va ijtimoiy tarbiya
57. oila va ijtimoyi pedagogika
58. OSNOVЫ TVORCHESKOY DEYATELNOSTI V DOSHKOLNOM OBRAZOVANIII
59. Pedagigika fanlarini o`qitish metidikasi
60. Pedagogik amaliyot
61. pedagogik diagnostika
62. Pedagogik xizmat
63. Pravovoe vospitanie v doshkolnom obrazovanii
64. Qiyosiy pedagogika
65. Retorika
66. Semya i sotsialnaya vospitaniya
67. sravnitelnaya doshkolnaya pedagogika
68. Ta'lim-tarbiya nazariyasi
69. Tasviriy faoliyatga o'rgatish nazariyasi va metodikasi
70. Ta`lim tarbiya nazaryasi
71. Teoriya i metodika gizicheskogo vospitaniya
72. Teoriya i metodika razvitiya matematicheskix predstavlenii
73. Umumiy pedagogika
74. Uslubchi gaoliyati
75. Vvedenie v spetsialnost

Kafedra a`zolari